جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در حوزه های علمیه باید فن اندیشیدن در دیده ها و شنیده ها گسترش یابد، گفت: اگر بتوانیم در حوزه های علمیه به قوه تفکر در دیدن و شنیدن دست یابیم، طلابی را تربیت کرده ایم که به حیات الهی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله  محسن اراکی  امروز  در جشن فارغ التحصیلی طلاب دوره عمومی بخش های حضوری ایرانی و غیرایرانی و بخش غیرحضوری سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و نیمسال اول ۹۵-۹۴ جامعه الزهرا(س) در حسینه امام خمینی (ره) این مرکز بیان کرد: همه باید تلاش کنیم که به حیات والای الهی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حیات مادی با حیوانات مشترک هستیم، افزود: این حیات شامل حیات تغذیه و احساس است، اما حیات الهی، تعقل و تفکر در دیده ها و شنیده ها است.

وی با بیان اینکه سرو کار پیامبران با حیات الهی است، اضافه کرد: علوم دینی جز این حیات قرار دارند و باید در حوزه های علمیه تلاش شود تا همه به حیات الهی دست پیدا کنند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: هر کسی که در دیده ها و شنیده های خود بیشتر فکر کند، به مراتب علمی بالاتر دست خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه باید فن اندیشیدن در دیده ها و شنیده ها گسترش یابد، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه های علمیه به قوه تفکر در دیدن و شنیدن دست یابیم، طلابی را تربیت کرده ایم که به حیات الهی رسیده اند.

وی تاکید کرد: وظیفه اصلی پیامبران و ائمه اطهار(ع) ایجاد و نشر حیات ذکر است که مبتنی بر پایه تفکر و محبت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تفکر راه را نشان می دهد و روح ایمان انسان را به حرکت می اندازد، گفت: همین تفکر و روح ایمان بود که موجی از انسان های عاشق را برای شرکت در راهپیمایی اربعین به راه انداخت.

وی در پایان بیان کرد: فارغ التحصیلان باید در همه مراحل زندگی خود از علومی که طی این سالها آموخته اند بهره برداری کنند و هر با تفکر و تعقل، هر جا که حاضر می شوند از ذکر خدا غافل نشوند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha